Ga naar Nederlandse website  Go to English website

Lifestyle - voeding - 3x16

Wetenschappelijk onderbouwd is dat bij frequente inname van koolhydraten je lichaam reageert met een insuline-ophoping en het aanmaken van buikvet. Door de 3x16 methode verandert het lichaam van stofwisseling van glycogeen naar ketogeen en ruimt het lichaam zijn afvalstoffen op in plaats van ze op te slaan. De effecten zijn:

  • gezondere bloeddruk;
  • minder kans op diabetes;
  • minder kans op ouderdomsziekten zoals Parkinson
  • dat je je beter voelt.

Er vindt geen joj-jo effect plaats, omdat je het goed vol kunt houden. Buiten de koolhydraatloze uren kun je namelijk bv gewoon pasta eten.

De methode houdt in:

  • 3 maal per week gedurende minstens 16 uur koolhydraatvrij zijn
    Bijvoorbeeld laatste eten met koolhydraten was om 18:00 uur, dan de volgende dag  pas om 10:00 weer.
  • Koolhydraten zitten in graanproducten als
    brood, muesli, vlokken, vruchten(sappen), limonade, frisdranken, alcohol, bewerkt vlees zoals worst, kant-en-klaar producten (worden bereid met suiker)
  • Grotendeels koolhydraatvrij zijn:
    Bladsla, augurken, broccoli, chinese kool, courgette, olieën, noten, lactosevrije melkproducten (harde kaas), ei, vis en mager ongepaneerd vlees of ham.

Zie ook:

Leefstijlgeneeskunde (meta-analyse) [nog toevoegen]

 
Sponsors

Corona

Voorlopig zijn alle activiteiten opgeschort tot 01 juni. We proberen gereed te zijn als we weer vrij kunnen ademhalen. Parkinson2Beat wenst iedereen veel gezondheid, wijsheid en sterkte en natuurlijk ook een beetje geluk.

Het weer

Weersverwachting
Amsterdam
Weeronline.nl - Meer weer in Amsterdamweeronline.nl Altijd jouw weer

Eigen risico

Alle Parkinson2Beat activiteiten waar u aan meedoet, doet u mee op eigen risico.

0

AGENDA
Aanbevolen nieuwe boeken (2/2)


Meer info onder 'Merchandise'

Titel Mrs P. wil dat ik mijn rust pak
Auteur(s) Dominique Prins
Titel Minder Parkinson, meer leven
Auteur(s) Kitty Sijmons en Koen Lucas